• Help & Support
    Panduan Astro
  • >
  • Technical HelpBantuan Teknikal
  • >
  • Technical Troubleshooting - HD enabled BoxPenyelesaian Masalah Teknikal - Box Berdefinisi Tinggi (HD)
  • >
  • Service Currently Not Available (SCNA) - HD enabled Box
    Perkhidmatan Tergendala sebentar (SCNA) - Box berdefinisi tinggi (HD)
Technical Help

Service Currently Not Available (SCNA) - HD enabled Box

Service Currently Not Available (SCNA) - HD enabled Box

Perkhidmatan Tergendala sebentar (SCNA) - Box berdefinisi tinggi (HD)

You can proceed with below troubleshooting if the weather is good. Otherwise, you may try again later.

‍

STEP 1

On your remote, press the “HOME” button and the home menu will be displayed at the bottom of your screen.

STEP 2

Navigate to SETTINGS and press “OK”.

STEP 3

Navigate to STB DIAGNOSTICS and press “OK”.

STEP 4

Refer to the signal strength % shown on the top left of your screen.

If it is 65% or higher, please take the screenshot and submit your Feedback Form.

If it is below 65%, please go to Step 5.

STEP 5

Switch off the power for your box and make sure that the adapter’s power light is off.

‍STEP 6

Unscrew the satellite cable from the box and pull it out.

STEP 7

Plug the satellite cable back into the box and screw it back securely.

STEP 8

Switch on the power for your box and make sure that the adapter’s power light is on.

Please wait for 5 minutes.

STEP 9

Turn on your box. You should no longer be experiencing this issue.

‍

If issue persist, please submit the issue on our Feedback Form and attach a picture of your General tab of the STB Diagnostics for assistance.

‍

Centralized Dish

If issue persist under a centralized satellite dish, please refer to your respective Building Management before contacting our agents.

Anda boleh meneruskan dengan penyelesaian masalah di bawah jika cuaca baik. Jika tidak, anda boleh cuba lagi kemudian.

‍

LANGKAH 1

Pada alat kawalan jauh, tekan butang "HOME" dan menu laman utama akan dipaparkan di bahagian bawah skrin anda.

LANGKAH 2

Pergi ke TETAPAN dan tekan "OK".

LANGKAH 3

Pergi ke STB Diagnostics dan tekan "OK".

LANGKAH 4

Rujuk kepada % kekuatan isyarat yang ditunjukkan di atas bahagian kiri skrin anda.

Jika kekuatan isyarat ialah 65% atau lebih tinggi, sila ambil tangkapan skrin dan hantar Borang Maklum Balas anda.

Jika ia di bawah 65%, sila pergi ke Langkah 5.

LANGKAH 5

"OFF" dekoder  anda pada soket dan pastikan lampu adapter terpadam.

‍

‍

‍LANGKAH 6

Tanggalkan kabel satelit daripada Dekoder.

LANGKAH 7

Pasangkan semula kabel satelit pada dekoder dengan ketat.

LANGKAH 8

Hidupkan kotak anda dan pastikan lampu adapter menyala.

Sila tunggu 5 minit.

LANGKAH 9

Hidupkan dekoder anda pada soket. Anda sepatutnya tidak mengalami isu ini lagi.

‍

Jika isu berterusan, sila laporkan isu ini melalui Borang Maklum Balas kami dan lampirkan gambar tab 'General'  daripada STB Diagnostics untuk bantuan.

‍

Piring Berpusat

Jika isu berterusan di bawah piring satelit berpusat, sila rujuk kepada Pengurusan Bangunan anda sebelum menghubungi ejen kami.

Related Articles
Artikel Berkenaan

How do I connect my PVR to Wi-Fi to access Video On Demand?

Bagaimana cara untuk sambungkan PVR saya ke Wi-fi untuk mengakses Video On Demand?

Does the PVR come with a warranty?

Adakah PVR berwaranti?

Change auto standby setting - HD enabled Box

Ubah tetapan standby automatik - Box berdefinisi tinggi (HD)

Network Connection Not Available (NCNA) - HD enabled Box

Tiada Sambungan Rangkaian (NCNA) - Box berdefinisi tinggi (HD)

Router no power - TIME

Router tiada kuasa - TIME

Contact Us
Hubungi Kami
WhatsApp Chat

WhatsApp Chat

Saluran WhatsApp

Chat with us on WhatsApp for assistance.
Sembang bersama kami untuk bantuan.
Feedback Form

Feedback Form

Borang Maklum Balas

Tell us your concerns and we will get back to you soonest!
Maklumkan kepada kami bagaimana kami boleh membantu.