• Help & Support
    Panduan Astro
  • >
  • Technical HelpBantuan Teknikal
  • >
  • Technical Troubleshooting - HD enabled BoxPenyelesaian Masalah Teknikal - Box Berdefinisi Tinggi (HD)
  • >
  • Network Connection Not Available (NCNA) - HD enabled Box
    Tiada Sambungan Rangkaian (NCNA) - Box berdefinisi tinggi (HD)
Technical Help

Network Connection Not Available (NCNA) - HD enabled Box

Network Connection Not Available (NCNA) - HD enabled Box

Tiada Sambungan Rangkaian (NCNA) - Box berdefinisi tinggi (HD)

STEP 1

On your remote, press the “HOME” button and the home menu will  be displayed at the bottom of your screen.

STEP 2

Navigate to SETTINGS and press “OK”.

STEP 3

Navigate to STB  DIAGNOSTICS and press “OK”.

‍

STEP 4

Select the “Network” tab in the STB Diagnostics page.

Please ensure the Tunes service multicast  status is Multicast Up.

If the status is Multicast is Not Available, please reboot your box and router before verifying this status.

If issue persists, please the issue on our Feedback Form and attach a picture of your Network tab of the STB Diagnostics for assistance.

LANGKAH 1

Pada alat kawalan jauh, tekan butang "HOME" dan menu laman utama akan dipaparkan di bahagian bawah skrin anda.

LANGKAH 2

Pergi ke TETAPAN dan tekan "OK".

LANGKAH 3

Pergi kepada STB Diagnostics dan tekan "OK".

‍

LANGKAH 4

SPilih tab "Network" di halaman STB Diagnostik .

Sila pastikan status Tunes service multicast ialah Multicast Up.

Jika status Multicast ialah Tidak Tersedia, sila Reboot semula dekoder dan router anda sebelum mengesahkan status ini.

Jika masalah berterusan, sila laporkan isu ini melalui Borang Maklum Balas dan lampirkan gambar tab Network anda daripada STB Diagnostics untuk bantuan.

Related Articles
Artikel Berkenaan

Service Currently Not Available (SCNA) - HD enabled Box

Perkhidmatan Tergendala sebentar (SCNA) - Box berdefinisi tinggi (HD)

How do I connect my PVR to Wi-Fi to access Video On Demand?

Bagaimana cara untuk sambungkan PVR saya ke Wi-fi untuk mengakses Video On Demand?

Does the PVR come with a warranty?

Adakah PVR berwaranti?

Change auto standby setting - HD enabled Box

Ubah tetapan standby automatik - Box berdefinisi tinggi (HD)

Router no power - TIME

Router tiada kuasa - TIME

Contact Us
Hubungi Kami
WhatsApp Chat

WhatsApp Chat

Saluran WhatsApp

Chat with us on WhatsApp for assistance.
Sembang bersama kami untuk bantuan.
Feedback Form

Feedback Form

Borang Maklum Balas

Tell us your concerns and we will get back to you soonest!
Maklumkan kepada kami bagaimana kami boleh membantu.